Kampüs ağı (interneti) dışındaysanız açıklama kısmında kilit işareti bulunan veritabanlarına erişemezsiniz.
Bu kaynaklara erişebilmek için VPN aracını kullanmanız gerekmektedir.
Bu kaynaklara erişebilmek için VPN aracını kullanmanız gerekmektedir.
VPN (Virtual Private Network), kütüphane veri tabanlarına kampüs dışından erişmek için kullanabileceğiniz bir yöntemdir. Bu yöntem, kütüphane veri tabanlarına erişmek için kampüs dışındaki bir cihazdan kampüs ağına güvenli bir şekilde bağlanmanıza olanak tanır. Öncelikle VPN istemcisini cihazınıza indirip kurmanız gerekiyor.
VPN kullanma adımları:
- FortiClient VPN aracını bağlantıdan indirin ve kurunuz.
- Kurulum tamamlandıktan sonra, VPN istemcisini açın.
- Kullanım kılavuzundaki sunucu ayarlarını girerek oturum açın.
- Bağlantı kurulduktan sonra, kütüphane veri tabanlarına herhangi bir kısıtlama olmaksızın erişebilirsiniz.
VPN servisine erişim için hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki dokümanları ve videoyu inceleyebilirsiniz.
Not: Kullanım ihiyacınız sona erdiğinde gerek güvenliğiniz gerekse kurum sunucularına yük olmaması için VPN bağlantınızı sonlandırmanızı öneririz.
1. Bütün ayarları doğru yaptım, giriş yaptığımda hata mesajı alıyorum.
Bu hata ile karşılaşıyorsanız kullanıcı adı ve parolanızı hatalı giriyor olabilirsiniz e-Kampüs hesabınız ile VPN'e giriş yapamazsınız. Kurum e-posta hesabı ile giriş yapmalısınız. Parolanızı unuttuysanız https://parola.karatekin.edu.tr adresinden yeni parola alabilirsiniz.
2. Bütün ayarları yaptım, giriş yaptığımda 'Connecting' yazısında kalıyor.
Bu hata Microsoft Visual C++ kütüphanesinin bilgisayarınızda eksik olmasından kaynaklanmaktadır. Çözüm için https://learn.microsoft.com/en-us/cpp/windows/latest-supported-vc-redist?view=msvc-170 adresinden bilgisayarınıza uygun olan (X64, X86 ve ARM64) sürümü indirmelisiniz.
3. Başarılı bir şekilde bağlantı sağladım "Connected" ibaresini gördüm ancak veri tabanlarına erişemiyorum.
Bilgisayarınızda çalışan başka bir VPN özellikli program aktif olabilir (McAfee, Opera tarayıcı vs.).
Başka bir sorunum var
Yukardaki problemler dışında farklı bir bağlantı sorunu yaşıyorsanız ekran görüntüsü ile birlikte kutuphane@karatekin.edu.tr adresine e-posta gönderirseniz sorununuz daha hızlı bir şekilde çözebiliriz.
Bu hata ile karşılaşıyorsanız kullanıcı adı ve parolanızı hatalı giriyor olabilirsiniz e-Kampüs hesabınız ile VPN'e giriş yapamazsınız. Kurum e-posta hesabı ile giriş yapmalısınız. Parolanızı unuttuysanız https://parola.karatekin.edu.tr adresinden yeni parola alabilirsiniz.
2. Bütün ayarları yaptım, giriş yaptığımda 'Connecting' yazısında kalıyor.
Bu hata Microsoft Visual C++ kütüphanesinin bilgisayarınızda eksik olmasından kaynaklanmaktadır. Çözüm için https://learn.microsoft.com/en-us/cpp/windows/latest-supported-vc-redist?view=msvc-170 adresinden bilgisayarınıza uygun olan (X64, X86 ve ARM64) sürümü indirmelisiniz.
3. Başarılı bir şekilde bağlantı sağladım "Connected" ibaresini gördüm ancak veri tabanlarına erişemiyorum.
Bilgisayarınızda çalışan başka bir VPN özellikli program aktif olabilir (McAfee, Opera tarayıcı vs.).
Başka bir sorunum var
Yukardaki problemler dışında farklı bir bağlantı sorunu yaşıyorsanız ekran görüntüsü ile birlikte kutuphane@karatekin.edu.tr adresine e-posta gönderirseniz sorununuz daha hızlı bir şekilde çözebiliriz.